Reklama w internecie

reklama w internecie

Bez internetu, obecnego w każdej dziedzinie naszego życia, ciężko wyobrazić sobie współczesne funkcjonowania zarówno człowieka jak i firmy. To tam szukamy informacji, sprawdzamy oferty, porównujemy je, wybieramy dostawcę usług. „Kogo nie ma w internecie – ten nie istnieje” – tak się kiedyś komuś rzekło i to się sprawdza.

Reklama w internecie

Samo pojawienie się w sieci jeszcze nie oznacza sukcesu. Okazuje się, że każdego dnia w internecie publikuje się tyle nowych treści, że tworzy się swoisty mętlik, szum, czasem określany również jako bałagan lub śmietnik. Reklama w internecie danej firmy, czyli najczęściej strona internetowa musi przez ten tłok się „przebić”, w innym przypadku jest zawieszona w próżni, słabo widoczna dla potencjalnych klientów, roboty wyszukiwarek jej nie widzą. Z tego powodu samo stworzenie strony nie wystarczy – witryna musi być stworzona dobrze, by była pozycjonowana, pojawiała się w pierwszych wynikach wyszukiwań.

Marketing internetowy – nie tylko SEO

Internet jest potężnym narzędziem marketingowym i bardzo chętnie wykorzystuje się go jako kanał do pozyskania nowych klientów. Wspomniana już strona internetowa firmy nie jest jedyną formą marketingu. By zbudować pozytywny wizerunek firmy, pokazać się od najlepszych, nie tylko biznesowych stron, wykorzystuje się social media. Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter – to najczęściej wykorzystywane portale społecznościowe, gdzie publikowane są treści informujące o wydarzeniach zachodzących w danej firmie, o osiągniętych sukcesach, zamieszczane są profesjonalne lub mniej profesjonalne zdjęcia. Takie posty pomagają nawiązać bliższe relacje z klientami, znaleźć nowych pracowników. Ich tworzenie, by trafiły do jak największej liczby odbiorców, powinno odbywać się wg. reguł, np. na Facebooku treści powinny być „lżejsze”, luźniejsze, gąszcz literek powinien być rozbity licznymi odstępami i emotikonami. Posty na LinkedIn powinny być bardziej merytoryczne, opisywać branżowe tematy. Nie bez znaczenia pozostaje także ilość publikacji w tygodniu, ich regularność oraz godziny udostępniania postów.

Marketing internetowy w sprzedaży

Marketing internetowy jest najbardziej dynamicznie rozwijającą się gałęzią działań promocyjno – sprzedażowych. Umożliwia dotarcie do potencjalnych klientów każdego dnia przez całą dobę. Nic więc dziwnego, że firmy nie szczędzą wydatków na reklamy – w końcu wyprzedzenie konkurencji nie jest łatwe, w dodatku działania przeciwników często są agresywne. Skuteczny marketing internetowy wymaga starannego opracowania, czasu i nakładu energii oraz pieniędzy, lecz przemyślana strategia, pokazująca wszędzie spójny wizerunek firmy z pewnością się opłaci. Efekty nie przyjdą od razu, być może nawet nie tak szybko, jak się tego spodziewa zarząd i dział marketingowy firmy, ale pojawią się na pewno.

Czy warto reklamować się w internecie? Warto. Wszystkie badania wskazują na to, że z sieci korzysta ponad 3 miliardy ludności, więc gdzie najlepiej znaleźć potencjalnych klientów, jak najłatwiej dać się poznać i zwiększyć rozpoznawalność marki?