W jaki sposób kolory gadżetów reklamowych działają na odbiorcę?

kolory gadżetów reklamowych

Kolory mają ogromną moc. Mogą one wpływać na nasz nastrój, a tym samym na decyzje, które podejmujemy. Barwami i tym, w jaki sposób reaguje na nie człowiek od wielu lat zajmują się psycholodzy. Zagadnienie to cieszy się również bardzo dużym zainteresowaniem wśród tych, którzy zawodowo parają się reklamą.

Czerń

Jednym kojarzy się ze złem, innym z tajemniczością oraz wielką mocą. W świecie reklamy czarny wykorzystywany jest zazwyczaj w chwili, gdy priorytetem staje się podkreślenie wysokiego standardu i luksusu. Po kolor ten chętnie sięgają również ci graficy, którzy chcą zadbać o czytelność logo i wyróżnić konkretny napis.

Zobacz ofertę gadżetów reklamowych https://aroma4car.pl/zapachy-samochodowe/

Żółty

Z jakimi emocjami wiąże się ta barwa? Żółty to przede wszystkim pozytywne emocje, takie jak radość oraz energia. Skutkiem tego jest wykorzystywanie tego koloru głównie w znakach graficznych miejsc, które mają służyć całym rodzinom jako miejsce wspólnego spędzania czasu. Ponieważ odcień ten wiązany jest również z poczuciem bezpieczeństwa, często pojawia się on w reklamach agencji i towarzystw zajmujących się sprzedażą polis.

Czerwony

Miłość, przyjaźń i romantyzm – oto podstawowe skojarzenia związane z tą barwą. W świecie reklamy czerwień również zajmuje bardzo ważne miejsce. Kojarzona z silnymi emocjami, pozwala się skutecznie wyróżnić. Chętnie wykorzystywana w nagłówkach, ma pobudzać do działania i szybkiego podejmowania decyzji. Kolor ten kojarzy się także z aktywnością, często pojawia się zatem w reklamach napojów energetycznych oraz sportowych akcesoriów.

Pomarańczowy

Ta barwa stanowi ciekawe połączenie energii oraz pogodności. Kojarzona z przyjemnością, doskonale wpływa też na apetyt. Przekłada się to oczywiście na sposób, w jaki z jej właściwości korzystają specjaliści od marketingu. Po różne odcienie pomarańczowego bardzo chętnie sięgają ci reklamodawcy, którym zależy na przychylności młodzieży oraz ci, którzy zajmują się promocją produktów spożywczych.

Zielony

Ponieważ zieleń kojarzy się z przyrodą, opierają się na niej reklamy producentów żywności, dla których priorytetem jest podkreślenie jej naturalnego pochodzenia. Z koloru tego chętnie korzystają też te firmy, które w swej działalności koncentrują się na wyrobach farmaceutycznych. W ich przypadku kwestią najważniejszą staje się przekonanie potencjalnych klientów, że ich produkty są bezpieczne dla zdrowia, a realizację tego zadania w znacznej mierze ułatwia im umiejętne wykorzystanie zieleni.

Niebieski

Stabilizacja, zrozumienie oraz wiedza – z takimi cechami utożsamiany jest kolor niebieski. Dla większości z nas jest on jednak barwą morza, nic więc dziwnego, że zazwyczaj pojawia się on w reklamach przedmiotów, które właśnie z wodą są kojarzone. Z niebieskim można się zatem spotkać przy tych gadżetach, które mają promować produkty spożywcze powstające na bazie ryb. Po barwę tą chętnie sięgają również producenci środków czystości, szczególnie tych, z których bez dodatku wody nie sposób korzystać.
Żywy kolor połączony z trwałym zapachem to idealne połączenie. Taki duet może sprawić, że niewielki gadżet w postaci zawieszki do samochodu stanie się świetną reklamą, wobec której nikt nie pozostanie obojętnym.